HULURKAN TANGAN RINGANKAN BEBAN

Kisah keluarga yg tinggal di Kuantan Pahang ini dipanjangkan kepada Kak Pah dua minggu yg lalu utk bantuan kerusi roda khas khas buat anak mereka yg bernilai hampir RM3K.
Oleh sebab kesihatan Kak Pah tidak begitu baik...Kak Pah tidak dapat meniziarahi keluarga ini lalu mewakilkan kepada sahabat Kak Pah di Prisma Optometrist Kuantan yg hanya br berkesempatan menzirahi keluarga ini semalam.
Memang berat sungguh ujian buat keluarga ini...terutamanya buat En Muhammad Allwei Bin Zakaria.... lelaki yg terpilih oleh Nya utk diuji.
Pn Norfazila Zainal ( 33 thn ) disahkan kanser pada april lalu. Sebelum itu beliau mmg merasa ketidak selesaan dlm tubuhnya namun apabila dirujuk kepada pakar.... dikatakan hanya kesan sampingan menyusukan anak.
Dalam masa yg singkat...kanser itu telah merubah seluruh perjalanan hidup keluarga beliau. Ibu muda ini kini terlantar dan memerlukan penjaan rapi dr suami.
Muhammad 'Aisey Fahim ( 6 thn ) mengalami masalah lebihan cecair dlm kepala dan sudah pun menjalani pembedahan . Kini...anak ini juga terlantar dan memerlukan penjagaan rapi memaksa En Allwie berhenti kerja dan menumpukan seluruh perhatian kepada anak dan isterinya...
Anak inilah yg memerlukan kerusi roda khas spt yg ada dlm gambar. Jika ada pihak yg sudi menyumbang...sgtlah membantu utk keselesaan anak ini..
Bg yg ingin menyumbang utk meringankan beban keluarga ini ....blhlah menyalurkan sumbangan ke acc pasangan ini spt di bawah :
CIMB MUHAMMAD ALLWEI
7002235433
MAYABANK NORFAZILA
162263346686
Bagi yang ingin menziarahi atau menyampaikan sebarang keperluan mereka atau barangkali kerusi roda yg diperlukan....blh lah ke kediaman mereka di No 1, Lorong 64 , Taman Indera Sempurna ( 016 9386840 ).
Dari FB Puan Natipah Abu

4 comments:

Mazni Azmi said...

Bila maznee naca kisah ni. Insaf. Sebab selalu lupa 😅

Banyak lagi orang diluar sana yang teruk diuji 😑

Semoga Allah memberikan kecukupan kepada mereka sekeluarga.

Amin.

Allahumma zida ilman warzukna fahman .😂

Wa ja alana minal mujahidin


🍓🍎 Jemput singgah blog mazni & komen. Komen terbaik akan memenangi RM50 setiap bulan 🍍🍎

Ainniah said...

Ya Allah, berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul.

Zafirah Kama said...

Beratnya tanggungjawab sang suami.. dedua nak kena extra care..

Sha Mohamed said...

Allah.. Besar dugaan keluarga ini..
semoga mereka tabah melalui ujian Allah..
Sha panjangkan ye..

 

All Right Reserved To Dhia-Manja.