♥♥ Masa Kebangkitan ♥♥

Assalamualaikum dan Salam Sayang buat sume

Dalam minggu ni...mas sebenarnya mengalami kemerosotan jiwa ckt...fikiran tercelaru jiwa x menentu....so diet pon terumbang-ambing d lautan sepi...entah kenapa semangat yang mas da pupuk d baja dan d semai pd 1 april 2009 2 jd semakin pudar, mas jd x tentu arah, mas jd hilang punca, dan hilang segala-galanya... dan post yang sebelum ni...hanya omongan kosong, tidak ade pape makne...tp mas sempat lakukan puasa sehari....lepas 2, semangat mas makin n semakin menghilang.... ape kene dgn diri ku ni???? ya allah!!!!!! minggu ni mmg minggu yg teramat payah untuk mas lalui, payah untk mas tempuhi, mcm jalan minggu ni adalah 1 jalan yg sesakkn nafas mas...jalan yg buat mas x terdaya nk berdiri lg.... mas melangkah setapak demi setapak dengan perasaan yang kosong dan sepi... teramat sepi...terasa badan ams kaku, dan mas menangis semahunya d dalam dunia yg gelap...tanpa ade seorang pon.... begitu dasyatnya 1 miggu yg mas lalui ni... hanya mas sorg je yg dpt rasa... kesepian itu seolah2 tiada sesudahan dan jalan yang mas lalui itu seperti tiada penghujungnya....

Pagi ni...bila mas bangun dari tidur, mas ternampak 1 sinar cahaya yg terang sgt, cahaya yang menyuluh arah jalan untk mas keluar dari dunia gelap mas....cahaya yg mas cari2 sepanjang mas berada d dunia yg sunyi dan sepi 2... adakah cahaya itu untk seketika???? adakah cahaya itu akan menemani ku sepanjang jalan yg akan aku tempuhi pd hari bru dalam hidup ku ini??? adakah??? adakah akan terjadi lg perkara yang sama akan berulang lg??? terlalu byk persoalan yg harus mas jwp sendiri...
Alhamdulilah... semangat mas pulih....tp belum sepenuhnya... hari ini... saat ini... pada tanggal 17.07.2009 akan menjadi sejarah yg akan mas kenang selagi nyawa d kandung badan...
tarikh ini membawa mas pada kehidupan realiti yg setelah seminggu mas d dala kegelapan... x kn ku biarkn ianya mempenyaruhi hidup dan semangat ku.... semoga hari segala penghulu hari akan terus menjadi penghulu d dalam hati mas.... akan terus mengemudi hati ini dgn segala kekuatan yg ada.... insyaallah....
harap masih belum terlambat untk mas kembali bersemangat seperti dulu, dan mengejar kembali impian yg mas tinggal kn jauh d belakang....
Anime Myspace Comments


Di kesempatan ini..mas nk ucap kan ribuan terima kasih buat sayang kerana memberikan cahaya yg ayg perlukn dalam setiap perjalanan ayg, dan terima kasih juga kerana telah kejutkan mas dri tidur yg lena...kerana sayang mengingatkn ayg ttg impian ayg yg telah ayg tinggal kn....semua ini ckp bermakna buat ayg.... Di saat ku di dalam kegelapan kau hadir menghulurkan tangan mu pada ku...terima kasih....x ku sia2 kn usaha mu itu... insyaallah...

Setiap manusia..memang sentiasa diuji..tp kenalah bersedia dgn ujian..jgn lemah..kena kuat..kalau mas rasa ujian keatas mas nie amat hebat..mas kena fikir ade org lebih hebat lg ujian yg allah bg...itulah tanda allah syg pd hamba2nya dgn cara itu..kita kena tau..kesenangan yg kita cari..bkn nya senang..dimulakankan dahulu dengan kepayahan..diduga..pelbagai..perkara,,tp mas kena ingat..setiap itu adalah pengalaman mas paling berharga buat mas

kalu mas letak kan masalah itu perkara pertama..memang rumit
so...letakkan lah impian mas..dan hasrat mas serta cita..di depan
( thanks kak idah kata2 yg x kn mas lupakan...)
Anime Myspace Commentssemangatttttt!!!!!!!!!! haaaaaaaaaaa!!!!!!!!
skang bkn mse nk menoleh lg...tp mse untk bangkit dri kegagalan.....argh!!!!!!!!!!

1 comments:

Mia-Ina said...

pepun mslh mas..kak mia harap mas kuat smgt....akak pn tgh sakit ni...setiap hari kena ingat bahwa...kte kena teruskan dgn sekuatnya...tp skurangnya mas ada yg tersayang dok menyokong...tu untung nya....

 

All Right Reserved To Dhia-Manja.