♥♥ Berkongsi Rezeki ♥♥

Ada tak dikalangan blogger kat cini pencinta kucing??? pencinta haiwan??? tak kesah la haiwan ape...angkat tangan....(cam la nampok ye dok?)
Hal ini mungkin akan mengubah pandangan orang ramai terhadap aku...tp tak kesah la.. :D

Al-kisahnya gini... 
Ade sekor anjing di kawasan umah aku...anjing ni baik tak pernah nak kacau orang, apatah lagi nak gigit orang... pada 1 hari aku ternampak anjing ni mengejar setiap orang yang membonceng motor.
Dalam hati terdetik jahat ke anjing ni tetibe nak kejar orang kan?? tp just kejar jew..geget tu idok lew kan... mungkin ade la tu bebudak kat kawasan umah penang langgar die.. mungkin la...

Pagi ni aku bagi anjing ni makan, bukan makanan anjing tau, tapi makanan kucing..
anjing ni makan, da 3x aku bagi anjing ni makan termasuk la hari ni...

"ape! tak takut kene geget kew?????"
uiiisshhhhhh!!!!!!!! gilew kew...mesti la takot...anjing kot..nak pulak ade peristiwa masa zaman sekolah dulu...

 Pas bagi anjing ni makan terus la masok dalam kete...cuak gak tak walaupon anjing ni tak meng auk..auk..hihhihi so snap pic dalam kete jew... (jangan jeles ye dengan kete pink saya tu)

Zaman sekarang orang ramai yang suka wat andaian mereka sendiri kan??? bagi aku selagi kita tidak langgar hukum hakam agama it's ok what ! jangan la kita tengok anjing ni suka gigit jadi die jahat..hingga perlu diseksa dengan terok sekali..littlegirlemoticonmereka juga makhluk yang diciptakan oleh ALLAH S.W.T untuk menumpang kasih manusia..
littlegirlemoticonKorang tau tak anjing ni adalah makhluk paling setia diatas muka bumi ni... Mesti korang pernah dengar or terbaca tentang HACHIKO kan??? tengok betapa setianya dia menunggu tuannya pulang depat stesen keretapi...tak kira hujan, panas, ribut, petir, setia menunggu hingga hujung nyawa tau...
Tapi tak la aku sampai nak membela, sekadar berkongsi rezeki dengan anak-anak bulus... littlegirlemoticon
Ni anjingnya..tengah syok makan
Sopan gitu...ciap duduk










Tetibe dok depan kete..maybe nak say thanks kot..


















































P/S : Apa pendatan korang??? betol ke bohong...littlegirlemoticonok la nak balik da....salam cayang selamat berhujung minggu pada sume blogger tercinta littlegirlemoticon

TAZKIRAH JUMAAT : JAGALAH LIDAH

Daripada Mu'az bin Jabal r.a berkata bahawa beliau bertanya Rasululullah SAW

"Wahai Rasulullullah, beritahulah kepadaku tentang suatu amal yang dapat memasukkanku ke dalam syurga dan menjauhkanku daripada neraka. 

Nabi SAW menjawab:

"Engkau bertanya tentang pekara yang besar namun sesungguhnya ia adalah mudah bagi orang yang dimudahkan oleh Allah SWT. Sembahlah Allah dan jangan menyekutukan-Nya dengan sesuatu pun, kerjakanlah solat, keluarkanlah zakat, berpuasalah pada bulan Ramadhan dan kerjakanlah ibadah Haji ke Baitullah."

Kemudian baginda bersabda “Inginkah engkau kuberi petunjuk akan pintu-pintu kebaikan?”

Puasa itu adalah sebagai perisai, sedekah adalah amal yang menghapuskan kesalahan sebagaimana air memadamkan api, dan solatnya seseorang di tengah malam. Kemudian Baginda membaca ayat pada surah Al sajadah, ayat 16-17:

“Mereka merenggangkan diri daripada tempat tidur (sedikit sangat tidur, kerna mengerjakan solat tahajuj dan amal2 soleh) mereka sentiasa berdoa kepada Tuhan mereka dengan perasaan takut ( akan murka-Nya) serta dengan perasaan ingin memperolehi lagi ( keredhaan-Nya) dan mereka selalu menderma sebahagian daripada apa yang kami beri kepada mereka. Maka tidak ada seorang pun yang mengetahui satu persatu persediaan yang telah dirahsiakan untuk mereka (daripada segala jenis nikmat) yang amat indah dipandang dan mengembirakan, sebagai balasan bagi amal-amal  soleh yang mereka telah kerjakan.”

Kemudian baginda bersabda

 “Mahukah engkau kuberitahu tentang pokok amal, tiang dan puncaknya?” Saya menjawab  “Mahu wahai Rasulullah!” Rasulullah SAW bersabda “Pokok amal adalah Islam, tiangnya adalah solat, dan puncaknya adalah jihad.” Kemudian baginda bersabda: “Mahukah engkau kuberitahu tentang kunci daripada semua perkara itu?” Saya menjawab “Mahu wahai Rasulullah”

Baginda lalu memegang lidahnya dan bersabda “Jagalah ini!” Saya berkata “Wahai Nabi Allah, adakah kita dihisab atas apa yang kita katakan?” Baginda bersabda: “Semoga ibumu kehilanganmu! (ungkapan hairan). Tidak ada yang menjerumuskan orang ke dalam neraka melainkan hasil daripada ucapannya (yang berbentuk maksiat)?”

(Hadis riwayat Ahmad no 22016 dan al Tirmizi no 2619)

 ** sekarang ni kan kecoh dengan isu bini Mat Yo ( pemain bola sepak untuk Johor) kan? korang mesti da tengok video yg dia rakam untuk saman pak cik guard yg bekerja di Subang Skypark Airport tu kan? kononnye nank tunjuk kt orang yg pakcik ni kurang ajo la sangat..klu belom saksi kan laaaaa!!!!!

video
                                              haaa!!! da tengok kan? Persoalannya ialah :-
1. Sape yang kurang ajo skang ni???

2. Kenapa Mat Yo bagaikan tiada perasaan bila bini dia yg patut maruah dia sebagai seorang isteri, sebagai seorang perempuan yang ada lemah lembutnya, sopan santunnya, di biarkan menyepak pak cik yang hanya menjalankan tugas demi sesuap nasik...
 Ini la yang dikatakan ingin membuka aib orang sehingga tak sedar yg dia membuka aib dia sendiri.
Allah S.W.T sentiasa nampak dan dengar ape yg kita lakukan, akhirnya kebenaran akan berbukti jua...
Jd pihak pak cik guard tu telah membuat laporan polis..spe boleh tipu CCTV yg 24jam terpasang

Saksi!!
Statement yg dikeluarkan oleh bini Mat Yo...sanggup panggil org anjing??? mungkin terlalu bongkak dgn status suami sehingga sanggup berkata sedemikian rupa...busuk betol hati dia ni...

p/s : kalau aku jadi Mat Yo... dah lama aku lempang sampai tersembur-sembur darah...kuang ajo sangat..
        tak kira siapa yang bersalah, kau sebagai isteri harus menjaga maruah suami..tol x??? an?? an??
        tak melambangkan kewanitaan langsung bini Mat Yo ni...
      
Saudara ku sekalian...jaga la lidah kita..agar kita tidak melangkah masuk keneraka hanya kerana lidah..jaga la maruah kita sebagai seorang perempuan yang lemah lembut dan sopan santun...
kasar x pe, janji tutur kata sedap mendengar...hiihihi
kita jadikan isu ini satu contoh untuk kite beringat pada masa hadapan ok

SALAM SAYANG DAN CERIA

SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT ADAM AF DAN FIZA ELITE

Alaaaahaiiii sweetnyewwww kan..tak tau bila bercinta tup tup da mendirikan masjid....
kalau la aku pon sebegitu....syokkkknyewww...
anyway entri ni bukan nak cite tentang kisah cinta aku chooiii...hihiihi

Dengan sekali lafaz Adam AF dan Fiza Elite sah bergelar suami isteri. Upacara akad nikah berjalan dengan jayanya di Jabatan Agama Islam (JAIS)
Wow!!! tak tau pulak ade org nikah kat sana..yang tau kena tangkap dengan JAIS ade la...hihihihi

Apa-apa pun tahniah wat pasangan... (sweet sgt fiza kan??)


Semoga ikantan mereka akan berkekalan sehinggan ke jannah...

BLUES WED : C.I.N.T.A



 Selamat Pagi semua...(dah nak masuk tengahari da) :P

Blues ni saya tujukan untuk diri sendiri yang jiwa tengah kacau ni...kerana CINTA...
Biar Gambar Menggantikan Kata-Kata.....
Selamat Melayan Perasaan... 




 

All Right Reserved To Dhia-Manja.