Entri Pelbagai Tajuk ^_^

1) Penghargaan ^_^


Yuuuuuuuuuuuu penghargaan.... kat sape tu???  Ok entri ni saya tujukan pada seorang blogger yang sudi menolong selesaikan perkara yang saya cuba berkurun lamanya tapi tak berjaya. Al-maklum lah tak pandai la kata kan...
nak tau apo yang PG tolong???? PG tolong buatkan iklan nuffnang pada body entri...dan tolong tukarkan imej background pada blockqoute.... Dulu pink kan???? sekarang
Tadaaaaaaaaaaaaaaaa.....tapak kaki tucin....comei kan?????
Nur nak ucapkan TERIMA KASIH pada Puan Gojes yang sudi bantu Nur.

2) Kerenah Pemandu Di Malaysia

Sebenarnya perkara ni berlaku pada hari isnin, ketika balik kerja hujan lebat sesangat, langit geeelap,
dah memang menjadi kebiasaan saya takut drive bila hujan lebat...tapi apa nak buat dah tengah jalan hujan turun. Lepas dari tol KESAS, ade sebuah kereta Toyota Unser no plat BHD 7884, yang pemandunya lelaki, bawak kereta macam orang nak mampos! erghhh geram lagi sampai sekarang..... normal lah kan bila hujan lebat bawak kereta slow kan??  sampai simpang nak masuk ke Kinrara dia bagi highbeam n hon-hon saya....padahal depan tu traffic light kot.... dah lah die tu bawak penumpang...kalau ye pon nak mati jangan lah babitkan orang lain betol tak? tak boleh kew hujan-hujan ni bawak kereta pelahan? kalau ada 100 pemandu kat Malaysia ni cam pemandu ni...alamat banyak excident berlaku.
Jadi Tuan Puan Adik Kakak....jadi lah pemandu yang berkhemah.
Ni lah kereta Mengong tu!!!!!!!!
 ** Yang ni pulak excident berlaku pada pagi ni, ketika nak pergi kerja... tengah drive sempat lagi tu snap pic... tengok terangkat kereta tu atas pembahagi jalan. teruk juga lah kereta tu, tak pasti ada kemalangan jiwa atau tak. Kecian pemandu yang nak pergi kerja.. mesti lewat gara-gara excident ni. Kecian juga pada mangsa excident....Ye lah bukan kita mintak kemalangan...Kalau kita tak langgar orang, orang akan langgar kita betol tak? dah lumrah alam, redha jew lah ^_^. Berhati-hati di jalan raya ye korang....


** Kejadian ni pon berlaku pagi tadi bertempat di lampu isyarat menghala ke IOI Mall...
Korang nilai lah berdasarkan gambar ni... macam-macam kerenah pemandu kat malaysia ni...
kat lampu isyarat ni memang jadi cam ni setiap pagi...bagi pemandu yang malan nak Q.... pastu menyusahkan pemandu lain.... sayang tak dapat amek no plat bus tu untuk wat report.... dah lah bawak pemunpang berpuluh dalam bus tu...boleh lagi langgar undang-undang... erghhhh!!!!!
Ada Pandangan???

2 comments:

Deqla Manjew said...

tahniah blog dah makin cantik.. heee.. karenah pemandu di malaysia.. xleh nk kata apa dah.. dorang ni pentingkan diri sendiri jer..ada gak pengalaman masa balik kelntn, smpai kat tol bentong, ada keta ni potong kami ikut kiri.. ada ka patot..bila hubby hon, dia nk mrh plak..

Puan Gojes said...

alamak, baru nak baca. tapi tak baca habis lah. apa pun, sama-sama ya dhia, si tucin kaki :D PG cuma bantu apa yang PG tahu :) hehe. PG dtg isi tabung 3ketul kat sini :D

 

All Right Reserved To Dhia-Manja.