IC Pertama Di Tanah Melayu

Morning U olzzzz.....
Pagi ni nak cerita tentang IC pertama kat Malaysia/Tanah Melayu. Orang pertama yang memiliki IC ni adalah Bapa Kemerdekaan kita. No Ic Tunku 0000001....tapi ini bukan lah yang original...yang ori dipercayai disimpan di Arkib Negara.senang kan nak ingat. IC ni telah di beli oleh seseorang di Amcorp Mall, PJ.  Kalau korang nak tahu, kat Amcorp Mall tu memang ade 1 kedai menjual barang-barang antik, suka sangat pergi kedai tu, ade piano antik, pemain piring hitam boleh di katakan banyak lah.

Back to our story.... ada sesiapa pernah tengok IC seperti ini dulu??? ade yang sempat tengok tak???
Apa-apa pun.... jasa Tunku pada anak bangsa memang tiada tolok gandingnya kan???? Terima Kasih yang tak terhingga kami ucapkan pada Tunku kerana bertungkus lumus memerdekankan Tanah Melayu, tak lupa juga pada pejuang-pejuang, nenek moyang kita yang membantu memerdeka kan Tanah Melayu. Jika tanpa mereka, kita mungkin tidak wujud didunia ini...atau pon menjadi hamba jew. Huhuhuhu macam ucapan 31 Ogos lak.... bagi saya, tak perlu nak tunggu hari merdeka untuk tunjukkan yang kita ni patriotik.... sifat patriotik mesti ada dalam diri setiap ini di dunia ini...tak kira siapa anda. melalot la ko ni!!!!

Dah lah malas nak melalut...untuk akhiri ucapan (hhihihi) marilah kita sedekahkan Al-Fatihah pada mereka yang memerdekakan Tanah Melayu..... Dan ini saya tujukan pada Tunku.....

Lirik Lagu Bapak
Bapak
Lihat ladang kita
Terbentang luas
Subur dan menghijau
Tanah yang merdeka

Bapak
Ini rumah kita
Pusaka peninggalan
Untuk melindung
Keluartga yang merdeka

Bapak
Yang hendak ku kata
Pengorbanan mu
Memberikan kami
Kelahiran yang merdeka
Terima Kasihku
Generasi baru

 Nota Pink : suka sangat dengan lagu ni...terima kasih...........Bapak

3 comments:

Mimi Azirah said...

akak pernah tgk ic lama nih..arwah atok n moyang akak pnye ic...nostalgia sgtt

♥♥ Nur ♥♥ said...

@Mimi Azirah : kan nostalgia kan???? dengan saiz nyew...cop cari lagi...
skang ni mudah jew...celik jew mate dah ade MyKid...huhuuh

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

Arwah tok wan zumal pernah cite yang dia pernah jadi penulis ic nie kat Perlis suatu masa dulu

 

All Right Reserved To Dhia-Manja.